"Meditace je cesta k lepšímu životu"


Meditace proti bolesti


Odstranit bolest pomocí meditace vyžaduje delší intenzivní trénink, vytrvalost a odhodlání. Je třeba mít osvojené metody vizualizace a afirmace, nejlépe aplikované do praxe, pak teprve začít s tréninkem meditace na odstranění bolesti. Bolest hlavy, bolest zad, bolest zubů, to vše je možné eliminovat krátkou meditací, ale před tím je nutné nějaký čas cvičit a naučit se meditovat. Je to vlastně obdoba naší Meditace proti stresu viz náš návod zde: Meditace proti stresu, ovšem odstranit bolest je poněkud náročnější než odstranit stres. Doporučuji minimálně měsíc dvakrát denně cvičit 15 – 20 minut meditaci podle našeho návodu zde: Meditace – návod. Je velmi pravděpodobné, že už samotným intenzivním meditačním cvičením bolesti vymizí sami, aniž byste se na jejich odstranění přímo soustředili. Již samotným dlouhodobým cvičením meditací se tělo uvolňuje a odstraňuje napětí a stres, který bývá častou příčinou bolesti zad, hlavy a dalších nemocí.

Meditace
Najděte si klidné a tiché místo viz Meditace – návod a vstupte do stavu meditace. V meditativní hladině mysli vnímejte své uvolněné tělo, vnímejte svůj dech, setrvejte v tomto stavu několik minut a přejděte k vědomé vizualizaci nebo afirmacím anebo kombinaci obojího, výběr metody je na vás, avšak můžete si vytvořit i vlastní způsob, jak se zbavit bolesti. Cvičení uvedu na příkladu, kterým bude třeba bolest hlavy, uvedu jeden příklad slovní afirmace a jeden příklad, jak bolest hlavy poslat pryč pomocí vizualizace.
 


inzerce
Etue.cz - kožené etue a peněženky
www.etue.cz



Vizualizace
Vidíte sami sebe, jak sedíte a meditujete. Chvíli se takto pozorujte se všemi detaily včetně oblečení, které máte na sobě. Pozorujte vaší hlavu, uvnitř které se nachází bolest. Dejte té bolesti jméno, pro jednoduchost ji pojmenujeme třeba „Bolest“. „Bolest“ má tvar, je to například balónek, který je lehký a může létat. V balónku je nápis „Bolest“. Vyjměte balónek, pomalu a opatrně vyjměte „Bolest“ z vaší hlavy. Prohlédněte si ji, prohlédněte si „Bolest“ a pošlete ji nahoru. Už necítíte bolest ve vaší hlavě, ale v balónku, který odlétá pryč. Vidíte a cítíte, jak „Bolest“ od vás odchází, odchází pryč a už není vaší součástí. Cítíte klid a bolest hlavy už necítíte. Cítíte, že vás už nic nebolí. Můžete se pomalu probudit do běžného stavu vědomí, projít se a nezapomeňte se napít vody.

Afirmace
Pomalu, velmi pomalu si v duchu říkejte tuto afirmaci: „Vím, že cítím bolest v mé hlavě. Budu chvíli meditovat a až se probudím, hlava mě už bolet nebude. Bolest z mojí hlavy odchází. Cítím, že mě hlava bolí čím dál méně. Bolest odchází a hlava mě už skoro nebolí. Bolest už skoro vůbec necítím. Hlava mě už nebolí. Bolest z mojí hlavy úplně odešla a já cítím, že hlava mě už nebolí. Teď se probudím a nebudu cítit bolest, protože hlava mě už nebolí.“
Pomalu přecházejte ze stavu meditace do běžného stavu vědomí a při tom si opakujte „Necítím žádnou bolest“. Chvíli setrvejte se zavřenými víčky a ještě jednou si v duchu proneste „Necítím žádnou bolest“. Otevřete oči a opět si řekněte „Hlava mě už nebolí, necítím žádnou bolest. Cítím se skvěle. Děkuji.“.
Pomalu se projděte, dejte si něco k pití, nejlépe tedy vodu, a zase si v klidu užívejte života. :)